INSTAGRAM

Instagram

10/08/2012

"Chwila, która trwa może być najlepszą z Twoich chwil..."


Hej! Przez ten weekend zaczęłam znowu słuchać "Do kołyski" Dżemu. Słuchając sobie tak zaczęłam się zastanawiać nad tym wszystkim co wydarzyło się przez te ostatnie 3 lata, czyli to co było w gimnazjum.
Zadałam sobie takie jedno pytanie, którego pierwsza część powtarzała się ciągle: "Co by było, gdyby...".
Co by było, gdyby pani mnie nie "odkryła"? Pewnie nie miałabym konta na isingu, nie chodziłabym na lekcje śpiewu, nie byłabym na tylu konkursach jako solistka czy nie śpiewałabym w duecie na akademiach w szkole. Na pewno bym się nie nagrywała.
Co by było, gdybym nie pojechała do Augustowa? Gdybym nie była w tych wszystkich miejscach, w które miałam okazję odwiedzić. Ciekawe jak teraz moje życie by wyglądało, gdyby nie wydarzyło się tyle... Pewnie teraz bym próbowała wypełnić pustkę, którą bym miała gdyby nie muzyka. Pewnie myślicie "tak teraz mówi, a później się jej odwidzi", ale jestem pewna, że chociaż nic z moich marzeń nie wyjdzie to i tak muzyka zawsze będzie mieć w moim życiu ważne miejsce, nawet, gdy będę już na emeryturze. Teraz mogę tylko, gdybać co by było, ale to co się wydarzyło w pewnym sensie pozwala mi dorosnąć, spoważnieć i nauczyć się mieć dystans do pewnych spraw.
Piosenka "do kołyski" przywołuje wiele wspomnień jak przygotowania do mojego pierwszego występu solo na akademii poświęconej Janowi Pawłowi II i do konkursu w duecie z koleżanką (grała na gitarze, a ja śpiewałam) do Talentów Małopolski. Czy też moje 16-naste urodziny. Obiecałam sobie, że nie będę na nic już czekać, tylko pójdę dalej i zostawię za sobą te moje małe "problemiki". Pozostaje mi mieć, więc nadzieję, że w przyszłości będę się śmiać z tych moich rozterek życiowych o ile już się nie śmieję z nich. Oraz, że więcej ich mieć nie będę, chodź tak naprawdę jest to niemożliwe.
Wzbudza we mnie zawsze dużo emocji ta piosenka, pewnie dlatego jest ona moją ulubioną taką naj, naj.
Cały tekst piosenki w pewnym sensie niesie przesłanie. Każde zdanie może pełnić funkcję motta życiowego. Najlepiej do tej funkcji według mnie pasuje pierwszy wers tego utworu.

"Żyj z całych sił
I uśmiechaj się do ludzi
Bo nie jesteś sam
Śpij, nocą śnij
Niech zły sen Cię nigdy więcej nie obudzi
Teraz śpij

Niech dobry Bóg
Zawsze cię za rękę trzyma
Kiedy ciemny wiatr
Porywa spokój
Siejąc smutek i zwątpienie
Pamiętaj, że

Jak na deszczu łza
Cały ten świat nie znaczy nic a nic...
Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Idź własną drogą
Bo w tym cały sens istnienia
Żeby umieć żyć
Bez znieczulenia
Bez niepotrzebnych niespełnienia
Myśli złych

Jak na deszczu łza
Cały ten świat nie znaczy nic a nic...
Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil... "

8 komentarzy:

  1. Świetna ta piosenka, bardzo ładny cytat w temacie <3 / bluush

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki piękny post. Naprawdę chyba dawno nie słyszałam ani nie czytałam od Ciebie tak pięknych słów, płynące prosto z serca. Wiem, że uwielbiasz tą piosenkę, towarzyszyła Ci w naprawdę ważnych momentach Twojego życia, natchnęła Cię do napisania tego postu. Pisz takie częściej. Też uwielbiam tą piosenkę, dżeeeem, ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    twoja, K.

    OdpowiedzUsuń
  3. jejku jaka piękna piosenka aż się rozmarzyłam.
    Pozdrawiam. Mania, mania1269.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. POLECIŁAM CIĘ NA BLUUSH <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Tez zdarza mi się zastanawiać "co by było, gdyby...".
    Piosenka bardzo ładna.

    Zapraszam na nowy post na The-Rockferry.blog.onet.pl. A w nim recenzja najnowszej płyty P!nk.

    OdpowiedzUsuń
  6. kiedy notka o ćwiekach?:> czeeekaaam niecierpliwie ;D;D
    K.

    OdpowiedzUsuń