INSTAGRAM

Instagram

1/26/2013

Schola Cantorum - Kalisz 2013


Cześć! Ten tydzień jak wiecie spędziłam w Kaliszu, swoją drogą piękne miasto, chodź jest zimno. Zwiedziłam tak z grubsza miasto, a szczególnie sklepy i niektóre obiekty znajdujące się w nim.
W poniedziałek było strasznie ślisko na drodze, ale jakoś dojechaliśmy o około 19:00.Pokój miałam z paroma koleżankami.
We wtorek od rana ćwiczyłyśmy, bo o 17:00 w Szkole Muzycznej I i II stopnia było nasze przesłuchanie. Śpiewałam w sumie jak mi się wydawało nawet dobrze tylko ten czwarty wers w każdej zwrotce jakoś mi nie siadał, na próbach też, ale nadrabiałam uśmiechem bardzo szerokim.
Wieczorem udałyśmy się na koncert inauguracyjny w Sanktuarium św. Józefa w Kaliszu. Bardzo mi się spodobało wykonanie utworów średniowiecznych przez ubiegłorocznych zwycięzców. Środa była już spokojniejsza, bo występ był już za nami. Do południa byłyśmy w mieście na zakupach. Byłam w pary sklepach na przykład w Rossmanie, kupiłam sobie parę drobiazgów (zdjęcia będą pod koniec notki). Po południu pojechałyśmy do Gołuchowa, gdzie jest Zamek Czartoryskich był tam kolejny koncert. Widok nawet w zimie z zamku jest przepiękny, mogę sobie tylko wyobrazić jak ślicznie będzie w lecie. W rzecze pływało strasznie dużo kaczek. Po zwiedzeniu zamku poszłyśmy do kawiarni, a potem na koncert. Na kolację wróciłyśmy o około 18:20. Zaraz po kolacji pani zrobiła próbę, żeby poćwiczyć utwory obowiązkowe jakie każdy zespół musiał się nauczyć zagrać i zaśpiewać.

Wśród tych utworów była: Kaliska Fanfara, Gaude Mater Polonia, Błogosławiony człowiek [Wacław z Szamotuł ], Tourdion (Quand je bois du vin clairet)[ze zbioru P. Attaingnata], Rex  N.C. [Tabulatura Jana z Lublina (1540)], Hajducki N. C. [Tabulatura Jana z Lublina (1540)].
Prawie cały czwartek siedziałam w ośrodku.
Byłam w Domu Kultury i Sztuki, gdzie był spektakl zespołu Cracovia Danza, najbardziej podobała mi się trzecia część. Wieczorem poszłyśmy na koncert do Młodzieżowego Domu Kultury. Grał zespół Re-Bell (https://pl-pl.facebook.com/ReBellKalisz), który wykonuje Metal i HardRock. Było świetnie, chodź nie było dużo osób, super się bawiłam. A pani z dwiema dziewczynami poszła na spotkanie z prezydentem miasta Kalisz do ratusza.
Po koncercie musiałyśmy wracać na nogach do internatu, bo już zamykali, a bus jeszcze nie pojechał pod ratusz. Na szczęście mieliśmy bardzo blisko. 
Po powrocie dziewczyn dowiedzieliśmy się, że nie będziemy występować na gali zakończenia Festiwalu. 
W piątek wstałam i poszłam z kolezankami jak co dzień na śniadanie do stołówki. O 16:00 była gala w teatrze w Kaliszu. Występowali wszyscy ci, którzy coś zdobyli, my niestety nic nie zdobyłyśmy, ale jeszcze dużo przed nami, czeka nas wiele pracy. Siedziałam na jednym z balkonów. Obecna była pani Minister Oświaty w teatrze oraz inne ważne osoby. Ogólnie całe to widowisko było świetne, najbardziej podobały mi się występy Zespołów Muzyki Dawnej, które tańczyły.
Pani pojechała na spotkanie z jurorami, a my pakowałyśmy się do podróży, bo wyjeżdżaliśmy o 22:30 do domu. Więc tak... jurorom ogólnie podobało się jak wykonywałam piosenki, ale...mam manierę taką, iż śpiewam rozrywkowo i jeszcze coś było, ale nie chcę źle napisać, chodziło coś z moim śpiewaniem wysokich rejestrów.
Dzisiaj byłam w domu już o 05:00. Nie spałam długo, bo w sumie cały czas w busie byłam w stanie snu.

Przyszła do mnie koleżanka z moimi kosmetykami, które zamówiłam w AVON.

Tally Weijl 
 ******************************
 Kolejna notka w poniedziałek, jeśli się wyrobię. Bardzo bym prosiła o propozycję jakiś piosenek anglojęzycznych do nagrania, bo kompletnie nie mam pomysłu.

11 komentarzy:

  1. Fajne. :D Te kwiatuszki są śliczne. :D
    http://elemendid.blog.onet.pl/
    Rose

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że nie zajęliście żadnego miejsca, ale liczy się wiele nowych nabytych tam doświadczeń, prawda?:)
    Apropo piosenek angielskich, ja Cię widzę w bardzo spokojnym repertuarze i kultowych piosenkach. Może because of you- kelly clarkson? Genialna piosenka z wspaniałym tekstem chwytającym za serce! Ślicznie też śpiewałaś beautiful Christiny Aguilery... Jest też ta "Hurt" Aguilery, też jest piękna
    Wiesz, że ubóstwiam Rihanne dlatego patrząc w jej repertuar, może... take a bow? Jakoś widzisz mi się w tej piosence! :)

    Pozdrawiam, K.

    OdpowiedzUsuń
  3. A i prześliczny sweter, burgundowy? Przecudny! A zmywacz do oczu z odżywką z ostatniego zdjęcia sama posiadam i jest naprawdę fajny! ;D

    K.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój kolega jest fanem Kalisza haha :D A Ty masz możliwości, żeby gdzieś zarejestrować swoje śpiewanie w miarę dobrej jakości? Napisz do mnie na elgostek@gmail.com :)
    Ja obserwuję, będę tu wpadać i zapraszam do nas na konkurs z merg.pl - łatwym sposobem możesz wygrać bon na fajne ciuszki :)
    www.ourloveourpassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Możesz mi powiedzieć jak można dodać członków?

    OdpowiedzUsuń
  6. ale miałaś fajnie :D i ten tekst: 'dobrze, ze do toalety nie udawała się za mną' w tym momencie umarłam XDDDD / bluush

    OdpowiedzUsuń
  7. T miałaś ciekawą wycieczkę. Ja nigdy nie byłam w Kaliszu xD. Fajne rzeczy sobie kupiłaś (te ze zdjęć). Co do piosenek to może nagraj Demi Lovato - Give your heart a break? Jest całkiem fajna. Zapraszam na NN na http://prixie.blog.onet.pl/. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Awards!! <33

    OdpowiedzUsuń
  8. wypad całkiem udany :)

    Zapraszam na nową recenzję na http://The-Rockferry.blog.onet.pl (Nightwish "Imaginaerum")

    OdpowiedzUsuń
  9. Super post :D U mnie NN ;D // GARIAD.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Hello, I log on to your new stuff regularly.
    Your writing style is awesome, keep it up!

    Look into my webpage HardKnight

    OdpowiedzUsuń